Krigslarm, prov och LOV!

Inatt vaknade jag upp runt halv fyra av att krigslarmet gick. 
Jag fick panik och yrade runt här hemma alldeles nyvaken och alldeles för mycket tankar dök upp. 
Tur nog så var det inget krig utan något som hade hänt på Sandvik. 
Men kan ändå inte låta bli att tänka på att om det någon gång skulle bli krig i Sverige vilket nu visserligen inte är så troligt men OM, då är vi svenskar helt körda då vi eller åtminstone jag inte har en blekaste aning om vad vi då ska göra. Typ gå in, stänga fönstren och lyssna på radion vet jag, och allt annat jag vet om hur man hanterar sådana situtationer har jag lärt mig från amerikanska filmer vilket inte direkt känns som någon pålitlig lära! :b

Jag klev upp fem imorse som jag har gjort alla dagar i veckan i alla fall. 
Kikade lägenhet och satte mig och pluggade samhällskunskap som jag sedan hade prov i idag. 
Statsskick i andra länder samt internationella relationer. 
Vågar inte ens gissa hur det gick så får helt enkelt vänta och se, nu är det gjort i alla fall. 
Fick veta resultatet på religionsprovet idag med. VG+, något jag väl får vara nöjd med eftersom jag inte lade ner tillräckligt med tid på att plugga.

Nu har jag i alla fall lov och det är ren lycka kan jag lova!
Jag har promenerat en hel del med Klaudia idag, vi har käkat och njutit av jordgubbar ute i solen, underbart! 
Nu ska jag strax sova för jag är alldeles slut och imorgon så ska jag verkligen sova ut totalt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0